Login of registreer om je ontwerpen te bewaren.
Tijdelijke korting op Mondmaskers , -20%

Veelgestelde vragen

Ontwerpen

Informatie over hoe je best je foto’s aanlevert.

Bij My Creative Prints kunnen de bestandsformaten JPG, TIFF & PDF verwerkt worden. De bestanden kunnen het beste voor 300DPI opgeslagen worden met 8 bits of 16 bits en een vooraf ingestelde sRGB kleurenomvang geüpload worden. Als die gegevens u niets zeggen, dan kunt gewoon op ons vertrouwen. Vanzelfsprekend wordt ook automatisch gecontroleerd of de gegevens van uw bestanden geschikt zijn voor uw bestelling een een hoogwaardige productie.

Bij My Creative Prints kunt u bestanden tot 1GB in jpg of tif indeling uploaden. Uw bestand moet minimaal 0,4 megapixel groot zijn (i.e. 700×700 pixels). De max grootte voor fotobestanden is beperkt tot 625 megapixel. Afhankelijk van de afmetingen van uw foto, kan uw foto bijvoorbeeld de volgende afmetingen hebben:

Vierkant: 25.000 x 25.000 pixels
3:2: 30.600 x 20.400 pixels
4:3: 28.850 x 21.650 pixels
19:6: 33.300 x 18.750 pixels
4:1: 50.000 x 12.500 pixels

Voor foto’s met een optimaal resultaat kunt u het beste bestanden uploaden met 300DPI, 8BIT en een sRGB kleurruimte. Mocht dit u niks zeggen, dan kunt u erop vertrouwen dat dit klopt. Uiteraard worden uw beeldbestanden automatisch getest op geschiktheid en kwaliteit en worden ze hoogwaardig geproduceerd.

U kunt uw bestand zowel in RGB als in CMYK uploaden. CMYK-bestanden worden tijdens het productieproces omgezet in sRGB. Wanneer uw bestand geen kleurprofiel heeft, dan gaan wij ervanuit dat uw bestand een sRGB-profiel heeft. Bij zwart-witfoto’s krijgt het bestand automatisch een GrayGamm2.2 kleurprofiel.

U kunt een beelduitsnede selecteren, de oriëntatie wijzigen, beeldwaarden regelen en verschillende afbeeldingseffecten toevoegen. Bij fotobewerking komt u via foto bewerken.

Bestelling

Informatie over het plaatsen en betalen van een bestelling.

Dit kan enkel via onze webshop. Via mail of facebook of andere kanalen is helaas niet mogelijk.

Als je een bestelling wilt wijzigen, neem je het best contact op met onze klantenservice op het nummer +32 9 296 44 68. ER kan enkel nog iets gewijzigd worden als de bestelling nog niet in productie zit.

Zij begeleiden jou dan verder om jouw aankoop te voltooien.

Annuleren kan alleen als je bestelling nog niet in productie zit. Is je product al verzonden? Dan kan je het pakket niet meer retourneren.

Verzending

Informatie over verzendingskosten en gratis afhalen in de winkel.

Als je bestelling aan huis moet worden geleverd bedraagt dit € 7,50. Afhalen bij een DPD afhaalpunt is ook mogelijk en dit bedraagt € 5,50. Afhalen in onze winkel is gratis. Ook wanneer je bestelling meer dan € 100 bedraagt (exclusief BTW) valt deze kost weg. 

Dit kan zeker, het beste is dat u dit even met ons afstemt. Indien u een dringende bestelling heeft dan kunnen we deze steeds voornemen in de productie, u kan hiervoor de functie “URGENT” selecteren. Hieraan is een meerkost van €25,00 verbonden.

Neutrale verzending betekent dat My Creative Prints niet herkenbaar is als producent of afzender. Uw adres wordt dan vermeld als afzender en op de producten en de verpakking vindt u geen logo van My Creative Prints. Op de factuur wordt u (als besteller) als aanspreekpartner opgegeven voor de ontvanger. Neutrale verzending kan nuttig zijn wanneer u de producten wilt doorverkopen en direct aan uw klanten wilt sturen. Dit dient wel vermeld te worden vooraf u de bestelling plaatst.

Dit kan, je kan je bestelling afhalen in de winkel. Je krijgt een email van zodra het pakketje klaar ligt voor afhaal. Bestellingen worden 6 maanden bewaard op het afhaalpunt, daarna worden ze helaas vernietigd.

Wanneer u niet thuis bent bij levering van het pakket zal deze in een afhaalpunt terecht komen in de buurt. U zal hiervan een mailtje ontvangen van DPD met aanduiding van locatie en duur dat u het pakket kan gaan afhalen. Als u het pakket niet gaat afhalen zal deze terug komen naar de printshop. Het pakket zullen wij 6 maanden voor u bewaren. Daarna zal het helaas worden vernietigd. Wenst u het opnieuw te laten versturen, zal de verzendkost opnieuw worden aangerekend. Neem in dit geval contact op met onze klantendienst: info@mycreativeprints.be

Heeft u een fout geschreven in het verzendadres of heeft u het verkeerde adres doorgegeven? Neem dan contact op met onze klantendienst: info@mycreativeprints.be. Wanneer het pakket nog in productie zit kunnen wij het verzendadres nog voor u aanpassen.

Is het pakket reeds vertrokken, dan kunnen we deze helaas niet meer wijzigen. Het pakket zal in dit geval (bij fout) terugkeren naar de printshop. Je kan deze dan opnieuw laten versturen naar de correcte locatie. In dit geval zal er een extra verzendkost worden aangerekend.

Wanneer je een berichtje van DPD ontvangt met melding dat uw pakketje is geleverd dan controleert u het best direct. DPD kan de pakketjes achter laten in de brievenbus, tuinhuis, onder een tafel, bij de haag,… controleer zeker ook even de buren. Wanneer DPD vermeld dat deze is geleverd moet het paketje daar ergens liggen. Zo niet, keert het pakket terug naar de printshop en kan u contact opnemen met onze klantendienst: info@mycreativeprints.be.

Het pakket kan niet worden terugbetaald of in herproductie worden geplaatst als DPD het bewijs van levering kan aantonen. Wanneer het pakket volgens DPD zoek is, kan u contact opnemen met de klantendienst en zullen ze het pakket opnieuw in productie plaatsen. DPD zal u hiervan op de hoogte stellen en u een mail sturen als bewijs van het zoekraken van het pakket.

Betaling

Informatie over alle mogelijkheden van betalingen.

Online kan je betalen met Bancontact (kaart en App), creditcard (Visa of MasterCard), PayPal, Apple Pay of via een handmatige overschrijving.

Aangezien we enkel met een webshop werken is dit niet mogelijk.

Kies bij het bestellen van jouw product voor de betaalwijze Bancontact en bevestig de betaling met je Bancontact-kaart of met de Payconiq by Bancontact-App op je Smartphone. Betalen met Bancontact is veilig en helemaal gratis.

Je kan een betaling enkel doorvoeren via ons betaalsysteem Mollie. Deze heeft een Nederlands rekeningnummer. Mollie is een beschermd en beveiligd betaalplatform conform de EU reglementering. Enkel als u kiest voor afschrijving zal u deze terugvinden bij het afrekenen op uw bevestigingsbon. Via andere betaalmethodes gaat u direct door naar de gevraagde functie.

Ja. Zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een beveiligde internetomgeving. Zo krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Je transactiegegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het slotje in je browser.